MCAT testuje uczniów z ich wiedzy na temat ciała i jego układów, w tym fizyki, biologii, chemii, genetyki i nawyków związanych z nauką. Całkowity wynik waha się od 130-180 punktów, przy czym wyższy wynik oznacza lepszą wydajność.
W przeszłości uczelnie koncentrowały się przede wszystkim na nauczaniu studentów zapamiętywania i zwracania informacji. Jednak wraz z postępem technologii i sztucznej inteligencji uczelnie stają się coraz bardziej dynamiczne w nauczaniu studentów.
Dzięki pomocy sztucznej inteligencji uczelnie mogą teraz uczyć studentów krytycznego myślenia o wszystkich rodzajach tematów. Mogą również uczyć ich o lekach i ich skutkach ubocznych, a także o fizjologii człowieka. Może to pomóc upewnić się, że uczniowie nie są źle informowani o swojej pracy szkolnej lub jakichkolwiek ważnych decyzjach życiowych, które mogą podjąć w późniejszym życiu.
Poniżej znajduje się fragment artykułu w New York Times
„Najważniejsze jest dla nas, aby te dzieciaki dostały się na studia, aby wiedziały, czym jest medycyna” – powiedział dr Fernando Cardoso-Carvalho, dziekan SUNY Downstate Medical
Trend wśród lekarzy ostatnio spada. W niedawnym badaniu stwierdzono, że 10% absolwentów szkół medycznych nie było w stanie znaleźć pracy w dziedzinie, w której zostali przeszkoleni.
Chociaż niekoniecznie wynika to z faktu, że nie ma wystarczającej liczby miejsc pracy dla tych absolwentów, można się zastanawiać nad przyszłą dostępnością i zarobkami tych, którzy idą na medycynę. Ponieważ technologia postępuje w tempie wykładniczym, wydaje się prawdopodobne, że wkrótce będziemy mieć inteligentne roboty lub asystentów AI, którzy przejmą niektóre aspekty naszego systemu opieki zdrowotnej.